Ofte stilte spørsmål

Varer sendes fra lager i Norge. Alle våre priser er inkludert MVA. Du betaler ikke noe mer utover det som fremkommer i vår nettbutikk.

 

Kan jeg returnere produktet?
Ja, det kan du, men du må dekke frakten selv. Du får en returkode av vårt kundesenter, som du når på butikk@aftenbladet.no. Der får du også fremgangsmåte på hvordan du sender pakken i retur.


Kan jeg angre kjøpet?
Ja, etter norsk lov har du alltid 14 dagers angrerett på et kjøp. Ta kontakt med oss på butikk@aftenbladet.no, og vi vil gi deg et sendingsnummer for retur av varen (hvis den allerede er sendt).


Hvor lang tid tar levering?
Fra bestilling til levering tar det fra 2-6 virkedager.


Hvor mye koster frakt?
Frakt på dør eller i postkasse kr 49 (se levering) og "hent i butikk" kr 69. Gratis frakt ved kjøp over kr 600.


Hvor ser jeg leveringsstatus for min bestilling?
Når bestillingen din er sendt fra oss, vil du motta en leveringsbekreftelse til din e-postadresse. Hvis bestillingen er sendt som pakke vil leveringsbekreftelsen inneholde ett kollinummer og en pakkesporingslenke, slik at du kan spore forsendelsen fra oss til deg. Trenger du hjelp til å spore pakken, tar du kontakt med oss på butikk@aftenbladet.no.


Leverer dere på døren?
Ja, vi leverer på døren eller i postkassen. Husk å merke postkasse, og dør med navn.


Må jeg være hjemme ved levering?
Nei, det trenger du ikke. Dersom vi ikke finner postkassen, den er full eller det er en annen årsak til at vi ikke får levert på døren, sender vi pakken til nærmeste PostNord hentepunkt, og du får beskjed om hvor du kan hente pakken.


Hvordan fungerer leveringen?
Når vi mottar din bestilling, sender vi pakken din så snart som mulig. Da vil den bli levert på døren/i postkassen innen 2-6 virkedager.


Jeg har ikke fått pakken min, hvor er den?
Du kan spore pakken din ved å gå inn på ordrebekreftelsen du har mottatt på epost. Har du ytterligere spørsmål, ta kontakt med oss på butikk@aftenbladet.no.


Får jeg varsel når den er levert?
Ja, du får varsel i forkant av levering og når pakken er levert.


Kan dere levere utenfor Norge?
Nei, på dette tidspunktet leverer vi ikke utenfor Norge.


Hvem leverer pakken min?
Vi leverer alle forsendelser med Helthjem (se helthjem.no).


Hva skjer med pakken min hvis den ikke er levert hjem?
Da blir den levert til nærmeste PostNord MyPack-punkt, som typisk er en butikk i nærheten av deg. Da vil du få beskjed om når og hvor du kan hente pakken.


Kan jeg endre adresse på et bestilt produkt?
Da må du kontakte oss på butikk@aftenbladet.no, slik at vi kan se hvor pakken din er for å ta vurderingen om det er mulig.


Er det mulig å endre bestillingen?
Når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss på en bestilling, er det for sent å endre bestillingen. Da må du kontakte oss på butikk@aftenbladet.no for endring av ordre.


Får jeg kvittering?
Ja, du får en ordrebekreftelse på epost så snart ordren er fullført. 


Varen min er ødelagt, hva gjør jeg?
Da tar du kontakt med oss på butikk@aftenbladet.no, og får et sendingsnummer for å levere varen tilbake, samt å avtale tilbakebetaling av ordren.

 

Hva med personvern?
Schibsted, som eier A-butikk, har ansvar for å håndtere data på en sikker og brukervennlig måte, som oppfyller både lovkrav og de forventninger brukerne våre har.

Se hele vår personvernerklæring